Istoria calvo

In anul 1908, la varsta de 11 ani Luis Calvo Sanz si mama sa au mostenit afacerea familiei – o bacanie in Carballo ce fusese condusa pana atunci de tatal sau José Calvo Pérez. Desi era doar un adolescent, Luis Calvo Sanz si-a dat seama de oportunitatea grozava de a incepe sa vanda fasole, mai ales ca in perioada aceea, leguma era principala moneda de schimb pentru achizitionarea de ulei, cod, vin si condimente. Toate acestea erau indragite de localnici si puse la vanzare de Luis Calvo. Prin urmare, si-a deschis propriul sau magazin in centrul orasului Carballo pe care l-a denumit “Hijo de J. Calvo” (Fiul lui J. Calvo). Aceasta a fost de altfel si prima sa marca inregistrata.

Odata cu razboiul, economia a fost puternic marcata de cartelele pentru ratii si de reconstructia postbelica. Magazinul “Hijo de J. Calvo” a inceput aprovizionarea cu recoltele de fasole, insa in scurt timp a ajuns in pozitia in care nu mai putea sa isi sustina afacerea. Dupa razboi, a decis sa se indrepte spre Madrid sa isi gaseasca nisa pentru reinceperea unei afaceri. Pretul carinii era de neatins, piata neagra, infloritoare. Pentru ca gasit un pret bun pentru carne in Bergantiños s-a hotarat sa produca conserve din carne. Cu toate acestea, a trebuit sa se reorienteze pentru a doua oara dupa ce a fost emis un decret prin care era interzisa carnea la conserve – se putea vinde carne doar in macelarii.

Nu a renuntat la ideea de conserva, ba chiar a descoperit potentialul mancarii astfel preparate si a angajat doua femei din Infiesto care au gatit legume si tocanite din fasole

Erau anii '40 cand Luis Calvo Sanz s-a trezit blocat in businessul sau. A discutat impreuna cu sotia sa, Maruja si au hotarat sa mearga la Vigo pentru a se intalni cu manufacturierul José Figueroa de la care cumparau des provizii. Astfel, impreuna cu cativa angajati au pus bazele afacerii Calvo, cu conserve de peste. Pasul urmator a fost sa il intalneasca pe Eugenio Fadrique. “Acest om este un geniu” i-a marturisit fiului sau cel mai mare. Fadrique era fondatorul si primul director al “ La Artística”, fabrica ce producea cutiile pentru conserve si de la care Luis Calvo impreuna cu cei 6 copii ai sai, care intre timp au crescut si au inceput sa se implice in afacere, au invatat acest mestesug.

In 1952 fabrica era mai infloritoare ca niciodata. Acolo lucra si sora sa, Dolores care se ocupa de aspectele legate de experimentele culinare si relatiile cu angajatii. Fabrica s-a dezvoltat – intai a achizitionat un cazan automat si apoi a concepput o masina pentru impachetare, gandita dupa un model frantuzesc. In 1958, Calvo a reusit astfel sa exporte catre Statele unite 1000 de cutii de cate 2 kilograme cu conserve de ton. Lui Luis Calvo Sanz ii placea sa studieze miscarile masinariilor din fabrica. Asa se face ca in 1956 a revolutionat industria – a inventat o masina ce putea produce 36 de cutii de conserva pe minut. Fiul sau a vandut aceasta masinarie la multe dintre fabricile de profil din Europa. Spiritul inovator al familiei nu s-a oprit aici, Calvo dezvoltandu-se din punct de vedere tehnologic si gratie vizitelor de lucru in peste 250 de fabrici din lume facute de fiul cel mare al lui Luis.

Calvo a explorat nistele pietei de ton si a gandit ambalaje inovatoare pentru acea vreme, cum ar fi cutiile rotunde. Pana atunci tonul nu fusese vandut decat in cutii ovale. In 1978, Calvo a inovat din nou, creand pachetele cu 3 conserve. Piata a raspuns, pozitionand Calvo in topul producatorilor de conserve de ton din Europa. In curand fabricile din toata lumea le-au urmat exemplu. In anii 60, Clavo producea annual aproximativ 6500 de cutii de conserve. Brandul a prosperat incet, dar sigur, astfel incat pana la mijlocul decadei ajunsese la o productie de 40.000 de cutii, iar in anii 70, crescuse la 111000 de cutii. Luis Calvo reusise. S-a retras lasand responsabilitatile sale copiilor lui, care adesea ii cereau sfatul. Fabrica Calvo deschisa in 1976 in zona rurala, ocupa o suprafata de 20 de hectare, ceea ce a permis marirea capacitatii de productie pana la 454.000 de cutii (1977). Succesul pe care l-a avut campania de marketing “claro, calvo, atún”, a determinat cresterea productiei la 671.000 de cutii. Numarul simbolic de 1 milion a fost depasit in 1985. Luis Calvo nu a ajuns sa vada acest succes. El murise in 1980 la varsta de 83 de ani. Anii 80 au fost definitorii pentru expansiunea internationala a grupului si deschiderea de noi companii -una in Esteiro (Spania), in 1986 si alta in Guanta (Venezuela), in 1988. La inceputul anilor 90, Grupul Calvo si-a indreptat pasii spre Italia unde a cumparat brandul Nostromo (1993). Strategia a fost de a achizitiona cateva branduri puternice recunoscute pe piete de referinta.Compania a intrat pe piete precum cea hoteliera si de catering pentru business.

Brandul Calvo a crescut constant la nivel international. Din 2003 in El Salvador sunt procesate annual peste 65.000 de tone de ton, astfel fiind aprovizionate pietele din America Centrala, Mexic si America de Nord. Un an mai tarziu, in 2004, Calvo a cumparat Gomes da Costa, liderul pietei de cosnserve de peste din Brazilia, pentru a-si intari pozitia in America Latina. Aceasta decizie a facut ca grupul Calvo sa devina una dintre cele 5 cele mai mari companii din piata de conserve, cu 3 branduri lider de piata. In octombrie 2006, Manuel Calvo García-Benavides, membru al familiei a fost numit director general al grupului Calvo. Astfel a fost stabilita actuala directie strategica - referinta in sectorul alimentar, cu o selectie de produse si specialitati care creste pe zi ce trece.